kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Святійший Патріарх Філарет звершив утреню з читанням Великого покаянного канону преподобного Андрія Критського

Патріарх Філарет13 квітня 2016 року ввечері, напередодні четверга 5-ї седмиці Великого посту, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив утреню з читанням Великого покаянного канону преподобного Андрія Критського у Свято-Володимирському кафедральному соборі.

 Його Святості співслужили настоятель собору протоієрей Борис Табачек та духовенство кафедрального храму.

Більше ніж 1300 років Свята Церква завдяки Покаянному канону преподобного Андрія Критського відкриває людям глибину покаяння. Цей канон можна описати як покаянний плач, що розкриває всю безодню гріха. Проникливі слова збентежують душу християнина і пробуджують спрагле серце людини від гріховного сну. Преподобний Андрій майстерно зображає нам великі образи – Адама і Єву, рай і гріхопадіння, патріарха Ноя і потоп, Давида, Обітованну Землю і особливо Христа і Церкву.

Канон написаний від першої особи, але оплакуючи власні гріхи святий Андрій Критський молитовно зітхає ніби за гріхи всього людства. Канон розпочинається з особистого волання: «З чого я почну оплакувати окаянні діла мого життя? Який початок покладу я, Христе, нинішньому риданню?». Один за одним повстають перед нами наші гріхи, що глибоко пов’язані зі всією історією людства і трагедією відносин між Богом і людьми. Преподобний Андрій засуджує свою душу за служіння гріхам і пристрастям, спонукає її прокинутись від гріховного сну, розкриває перед нею, яким є пагубним гріховний стан її, закликає душу відректись від гріха і з’єднатись з чеснотами.

Великим цей канон називається головним чином через свою обширність. Якщо інші канони складаються із 30-ти тропарів,то Канон преподобного Андрія Критського складається з 250-ти. Також великим канон називається через великий і глибокий, сповнений розчулення зміст.

Святі отці називають покаяння початком і головною умовою духовного життя. Пройшовши шлях Великого посту і очистивши себе покаянням від гріховної скверни, людина зустрічає Христове Воскресіння разом з Христом, з’єднавшись з Господом для вічного блаженного життя.