kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарше богослужіння на свято Преображення Господнього

DSC 015219 серпня Православна Церква відзначає одне із двунадесятих свят – Преображення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа.

 З нагоди свята Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив уставні богослужіння у Свято-Володимирському кафедральному патріаршому соборі м. Києва.

Напередодні, 18 серпня 2016 року, Предстоятель Київського Патріархату відслужив Всенічне бдіння.

За вечірнім богослужінням була звершена літія, під час якої відбулося благословення хлібів, пшениці, вина та єлею.

Під час полієлею Патріарх Філарет помазував вірян освяченим єлеєм.

19 серпня 2016 року, у день свята Преображення Господнього, Предстоятель Київського Патріархату звершив Божественну літургію.

Його Святості співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та духовенство собору.

Звертаючись до віруючих, Святійший Владика пояснив значення Преображення Господнього:

"В ім’я Отця і Сина, і Святого Духа.

Дорогі браття і сестри!

Сьогодні ми святкуємо свято, яке в народі називається другий Спас або яблучний Спас. Другий Спас, тому що нещодавно ми святкували винесення Чесного і Животворчого Хреста Господнього на честь Христа Спасителя – це був перший Спас, народ називає це медовий спас. Сьогоднішнє свято в народі називається яблучним Спасом. Але Церква святкує не стільки освячення меду чи освячення яблук, а святкує подію, яка відбулася за життя Господа нашого Ісуса Христа на землі, коли наближалися страждання Спасителя і Христос передбачаючи, що апостоли, як люди, не витримають розп’яття Ісуса Христа; не витримають чому? Тому що вони вірили, що Він є Син Божий. Згадайте слова Ісуса Христа звернені до апостолів, коли Він сказав: «А ви за кого Мене вважаєте?» І тоді апостол Петро сказав: «Ти Син Божий, Ти Христос». І не зважаючи на це, що вони сповідували Його Сином Божим Христос передбачав, що вони спокусяться, коли побачать Його розіп’ятим на хресті. І щоб підтвердити, що Він є не тільки людина, а Він є Син Божий Він взяв трьох учеників: Петра, Якова Іоана, вивів їх на гору Фавор і там Преобразився. Що значить преобразився? Це значить, що Він показав їм славу Свого Божества. Не Божество, а тільки славу Божества в якій перебуває тільки Бог.

Чому Господь показав славу, а не свою природу Божественну, а тому що Божественну природу людина не може бачити, не може сприйняти. Коли Мойсей на Синаї просив Бога: «Покажи мені Твоє лице». І Господь тоді сказав: «Не можеш бачити Моє лице». Чому не можеш бачити, а тому що людина не може витримати це. І сказав Мойсеєві: Якщо б ти побачив, то ти б не став живим, помер би від Божественної природи. Для того, щоб нам зрозуміти це: як це не можна бачити Божественну природу, а так само як сонце. Чи можемо ми дивитися на яскраве сонце, чи може витримати наш зір? Не може. Ми бачимо тільки промені сонячні, а саме сонце людське око витримати не може. Так само і Природу Божественну людська природа сприйняти не може» – сказав Патріарх Філарет.

Також у своїй проповіді Святійший Владика відповів на запитання чому апостоли не повірили жонам-мироносицям про Воскресіння Ісуса Христа, сказавши:

«Зверніть увагу про що Говорили Мойсей, Ілля з Господом Ісусом Христом. Говорили про страждання і говорили про Воскресіння. То чули апостоли про що говорив Господь з пророками? Чули і про страждання, і про Воскресіння. А чому ж тоді апостол Петро, та й не тільки апостол Петро, і всі апостоли, не повірили, коли жони-мироносиці сповістили, що Христос Воскрес. Ви ж чули на Фаворі, що Господь говорив про воскресіння. І вам Він говорив, що Він воскресне на третій день. А чому ж ви не повірили? А тому, що така немічна людська природа. І цю природу, дорогі браття і сестри маємо і ми, і до нас може бути поставлене таке ж питання. Ось ви в хрещенні очистилися від гріха, дали обітницю, що ви померли для гріха? Дали. Кожна людина, яка прийняла хрещення, своїм зануренням у воду померла для гріха. Тобто ми всі в хрещенні померли для гріха. А чому ж ми грішимо, якщо ми померли для гріха? Ось це відповідь вам на питання: «Чому апостоли про воскресіння Господа Ісуса Христа чули, а коли прийшла вістка про Його воскресіння не повірили, тому що природа наша немічна. Гріх Адамів сидить в нашій природі, в нашому серці, в нашому розумі, в нашому тілі і в нашій душі, тому й апостоли не повірили.

Якщо наша природа така немічна, то для чого тоді Господь прославився на горі Фавор перед апостолами, творив чудеса перед юдеями: воскрешав мертвих, зціляв хворих, виганяв бісів, ходив по морю, п’ятьма хлібами п’ять тисяч народу наситив, для чого все це? Для того, щоб показати, що Він є істинний Бог, що Він є Син Божий, тому що такі діла, такі чудеса, які Він звершував ніхто із людей не звершував» – наголосив Предстоятель Української Православної Церкви Київського Патріархату.

Після закінчення богослужіння Патріарх Філарет освятив яблука, виноград та інші плоди, принесені парафіянами Володимирського собору.