kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарше богослужіння у свято Входу Господнього в Єрусалим

DSC 04689 квітня 2017 року у свято Входу Господнього в Єрусалим Патріарх Філарет звершив урочисте богослужіння у Володимирському кафедральному соборі столиці.

 

Сьогодні Православна Церква відзначає Вхід Господній у Єрусалим. Це остання неділя перед Світлим Христовим Воскресінням. День Вербної неділі нагадує християнам урочистий вхід Ісуса Христа в Єрусалим, який знаменував собою безпосереднє наближення Його Страстей і смерті на хресті. Люди, які Його вітали, кидали на дорогу плащі та зелені галузки пальм, вигукуючи: «Осанна Синові Давида!».

Свято також ще називається неділею Ваїй (гілок), Квітною, або Вербною, неділею, тому що в цей день віруючі освячують віття верби (яка заміняє в нас пальмові вітки). Тримаючи в руках перше весняне гілля, ми славимо Спасителя як Переможця смерті; бо Він воскрешав померлих (Лазаря та інших) і цього дня входив в Єрусалим для того, щоб померти за наші гріхи і воскреснути, і тим спасти нас від вічної смерті. Віття означає знак перемоги Христа над смертю і нагадує нам про майбутнє воскресіння із мертвих.

Напередодні свята, 8 квітня увечері, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив урочисте Всенічне бдіння у Володимирському кафедральному соборі у співслужінні соборного духовенства. Під час вечірнього богослужіння Святійший Владика освятив віття верби.

У неділю зранку, 9 квітня, Святійший Патріарх Філарет відслужив Божественну літургію святитела Іоана Золотоустого у кафедральному соборі столиці.

За богослужінням багато вірян приступили до Таїнства святого Причастя. Також упродовж дня велика кількість киян та гостей міста приходили, щоб освятити гілочки верби та пальми і рознести це благословення по своїх домівках. 

Предстоятель Української Православної Церкви Київського Патріархату звернувся до прихожан зі словами проповіді:

"В ім’я Отця і Сина, і Святого Духа.

Дорогі браття і сестри!

Сьогодні Православна Церква святкує вхід Господній в Єрусалим. Ісус Христос не один раз входив в Єрусалим на свято Пасхи. Але в цей раз Його зустрічали урочисто. Урочистість виявлялася в тому, що по-перше зібралося багато народу, багато дітей. Люди зустрічали Ісуса Христа з пальмовим віттям, стелили свою одежу на дорозі й Він урочисто входив в Єрусалим.

Чому народ зустрічав Його так урочисто? А тому, що Він напередодні воскресив чотириденного Лазаря і це народ настільки вразило, що він урочисто зустрічав Його як переможця смерті. Переможців завжди зустрічають урочисто і в давні часи, і в наші часи. Але Ісус Христос входив в Єрусалим скромно, сидів на ослиці, не на коні, а на ослиці, так показуючи своє смирення.

Ми, дорогі браття і сестри, теж в цей день урочисто святкуємо вхід Господній в Єрусалим і теж носимо ці віття. Яке значення має наше святкування? Ми святкуємо не перемогу, не воскресіння Лазаря, а ми святкуємо перемогу над смертю загалом. Бо як мертве віття взимку, а навесні оживає, так оживуть і наші тіла, бо Господь ввійшов в Єрусалим для того, щоб Своїми стражданнями і смертю перемогти гріх, і перемогти смерть. І Він звершив це. І ми святкуємо цю перемогу над смертю. Тому той, хто тримає це віття, той сповідує віру в перемогу Христа над смертю, часто не розуміючи для чого він це віття носить. Але, на превеликий жаль, знаходяться в наш час християни, які не вірять в загальне воскресіння мертвих. Називаються християнами, а віри у воскресіння мертвих не мають. Не мають чому? Не вірять, що Бог може воскресити таку велику кількість людей і кажуть, що давно вже їх тіла не існують. Але наше воскресіння залежить не від нашої віри, можете не вірити, але воскреснете всі: віруючі і не віруючі, тому що це залежить від Бога, а не від нас і не від нашої віри. Від нашої віри залежить яким буде наше воскресіння, бо воскресіння може бути і для страждання, для страждання душі і тіла. І воскресіння буде блаженством і для тіла, і для душі. Тому можете не вірити у воскресіння як і Адам міг їсти плід від забороненого дерева, Бог дозволив, так само дозволяє і не вірити у воскресіння мертвих, але воно буде, бо воно залежить від Бога.

Ісус Христос переміг смерть і через те, що Він переміг смерть – буде воскресіння мертвих. І наше завдання, людей, які живуть на землі – обрати собі воскресіння для блаженного життя. Для страждання – забезпечено, страждання разом з тілом, якщо будемо грішити. А ось воскреснути для життя блаженного треба нам попрацювати на землі, поборотися зі своїм гріхом, звершити багато добрих справ, покаятися у своїх гріхах, тоді воскресіння буде для блаженного життя. Тоді не даремно ми будемо носити ці віття, сповідуючи віру у Воскресіння Ісуса Христа і воскресіння нас самих.

Нехай Господь наш Ісус Христос своєю Божественною благодаттю допомагає нам у боротьбі з нашими гріхами, але з нашою участю, бо якщо ми не хочемо боротися, то Божественна благодать відступить, а якщо ми хочемо боротися з гріхом, то Господь обов’язково допоможе нам і тоді ми переможемо і гріх, помремо, але воскреснемо для блаженного, вічного життя. Богу нашому слава на віки віків".

За традицією цього дня Предстоятель освятив зелені гілки верби та пальми, якими вірні вітають одне одного.