kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Богослужіння на свято Преображення Господнього

content dsc 046719 серпня Православна Церква відзначає одне із двунадесятих свят – Преображення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа.

 

З нагоди цього дня Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив уставні богослужіння у Свято-Володимирському кафедральному патріаршому соборі м. Києва.

Напередодні, 18 серпня 2017 року, Предстоятель Київського Патріархату відслужив Всенічне бдіння.

За вечірнім богослужінням була звершена літія, під час якої відбулося благословення хлібів, пшениці, вина та єлею.

Під час полієлею Патріарх Філарет помазував вірян освяченим єлеєм.

19 серпня 2017 року, у день свята Преображення Господнього, Предстоятель Київського Патріархату звершив Божественну літургію.

Його Святості співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та духовенство собору.

Звертаючись до віруючих, Святійший Владика пояснив значення Преображення Господнього:

"В ім’я Отця і Сина, і Святого Духа.

Дорогі браття і сестри!

Сьогодні, як кажуть в народі, яблучний Спас, тобто свято в яке освячуються яблука. Дійсно яблука освячуються в цей день, але Церква святкує не освячення яблук, а святкує Преображення Господнє. Що значить Преображення Господнє? Це значить, що Господь показав славу Свого Божества. Як ми віримо і сповідуємо Син Божий з’єднався з людською природою і став Людиною, будучи Богом. І в одній Особі мав Божественну природу і людську природу, але людську природу всі люди бачили, а ось Божественну природу не бачили, хоч треба сказати, що Господь і до цього звершував чудеса і бісів виганяв, і хворих зціляв, і мертвих воскрешав, і по морю ходив, і насичував п’ятьма хлібами п’ять тисяч народу, всі ці чудеса і апостоли бачили, і люди бачили, але подібні чудеса звершували і пророки. І тому, коли Господь запитав учеників: "За кого вважають Мене люди?", вони сказали: "Одні за Іллю, інші за Іоана Хрестителя, або за одного із пророків", тобто бачачи всі ці чудеса люди не бачили в ньому Бога, бо Божественну природу Господь не показував і тому для того, щоб апостоли були переконані, що Він є Бог, Син Божий, який втілився і став людиною, напередодні своїх страждань показав славу Свого Божества. Кому показав? Не всім апостолам, а тільки трьом: Петру, Якову та Іоану. І що вони бачили? Бачили вони Божество? Ні. Божественна природа не тільки невидима, а й непізнаваєма, а бачили славу, тобто енергії, які виходять із Божественної природи, цю енергію й цю славу і бачили святі апостоли.

Так само як ми бачимо, що сонце існує, а дивитися на сонце ми не можемо, бо наші очі не витримують цього світла, а бачимо тільки сонячне проміння, світло, яке виходить від сонця, так і Божество само по собі невидиме, не тільки людина, але й ангели пізнати Божество не можуть, а пізнають тільки славу, енергію про яку я говорив. І що це була за енергія, що це було за світло? Церква називає це світло фаворським, фаворське світло. Є різниця між фаворським світлом і світлом, яке ми бачимо, яке виходить від сонця? Є і суттєва різниця. Тому що це світло, яке ми бачимо - це світло матеріальне, а те світло, фаворське, яке бачили апостли – нематеріальне, духовне, не тілесне і воно настільки вражаюче, що апостол Павло, який був піднесений до третього неба і опинився в цьому світлі, то в нього було відчуття таке, що і око не бачило і вухо не чуло, і на серце не приходило, отакий стан відчуває людина, коли попадає в це світло" – сказав Патріарх Філарет.

Також Предстоятель Київського Патріархату закликав не прив’язуватися до земних насолод, а думати про вічне, блаженне життя:

"Церква кожного року нагадує нам про це вічне блаженство, яке воно є і щоб ми не приліплялися до земних благ, до земних насолод, а турбувалися про це вічне, блаженне життя і в цьому допомагає Божественна благодать. Без Божественної благодаті ми не можемо подолати тяжіння до земного, не можемо, бо наскільки сильно притягує земля, як магнітом, але треба подолати цей "магніт" і відірватися від  землі і піднестися до неба і нехай в цьому допомагає нам Господь наш Ісус Христос, який став Людиною, був розіп’ятий, помер, воскрес, вознісся на небо  і дасть нам це вічне, блаженне життя. Йому слава на віки віків" – сказав Патріарх.

Після закінчення богослужіння Патріарх Філарет освятив яблука, виноград та інші плоди, принесені парафіянами Володимирського собору.