kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарше богослужіння у неділю Торжества Православ'я

DSC 417925 лютого 2018 року, у першу неділю Великого посту, Православна Церква відзначає Торжество Православ’я.

Це свято перемоги над усіма єресями, які існували з самого початку християнства. Останньою єрессю було іконоборство, яке було засуджене Святими Отцями на VII Вселенському соборі. На честь великої перемоги відновлення іконошанування і було встановлене окреме святкування, яке дійшло як непересічна подія Вселенської Церкви до наших днів.

Напередодні, у суботу ввечері, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Всенічне бдіння у Володимирському кафедральному соборі, а в неділю – Божественну літургію святителя Василія Великого. 

Його Святості співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та духовенство собору.

У своїй проповіді Патріарх розповів вірянам про єресі, які виникали серед християн у древності: докетизм, аріанство, єресь Аполінарія, єресь Македонія, несторіанство і монофізитство, монофелітство та іконоборство. Предстоятель вказав на помилковість єресей та розкрив сутність православного віровчення.

Патріарх закликав парафіян сповідувати Православну віру, віру в Істинного Бога, який відкрив Себе людям - віру в Єдиного Бога у Трьох Особах: Отця, Сина і Святого Духа.

"Не треба піддаватись тим настроям, які панують у суспільстві, що "немає значення християнин ти чи мусульманин, чи юдей, католик чи православний чи протестант, немає значення, вір тільки у Бога". Це гріховний погляд, від якого треба відвертатись. Треба вірити у Бога, Яким Він відкрив нам Сам Себе. Ось в цього Бога і треба вірити, а не у вигаданого людьми, а в Того, Який відкрив Сам Себе. А Бог Себе відкрив - Єдиний Бог у Трьох Особах. Три Особи: Отець, Син і Святий Дух, а природа Божественна одна. В Ісусі Христі дві природи – Божественна і людська природа, а іпостась (особа) одна. Яка? Божественна, не людська. Шанувати ікони треба, тому що ми шануючи ікони - шануємо саму особу, яка зображена на цій іконі. І цю віру треба берегти, за неї християни віддавали своє життя" - сказав у проповіді Патріарх.

"Чому наша віра називається православною? Тому, що вона правильно славить Бога, бо можна славити Бога і не правильно, як єретики славили Бога не правильно. А ми повинні зберігати віру православну не пошкодженою. Не треба звертати увагу на те, що православних у світі набагато менше, ніж католиків, ніж протестантів, ніж мусульман, ніж буддистів. Менше набагато, але Істина залежить не від кількості людей, які сповідують ту чи іншу віру. Ізраїльський народ був маленький, порівняно з усіма народами, а сповідував віру в Істинного Бога і тому називався народом богообраним. Тому і ми, дорогі браття і сестри, православні, ми народ богообраний, тому що зберігаємо православну віру непошкодженою, а гріхи звершуємо такі ж самі, як і всі люди. Тому і засуджуємо себе і каємося у наших гріхах, і Господь, через наше покаяння, прощає нам гріхи заради того, що ми сповідуємо Його істинну православну віру" - відзначив Святійший владика.  

Розповідаючи про значення святкування Торжества Православ’я, Патріарх закликав вірян не лише радіти, що ми православні, а й жити так, як вчить Православна Церква.

Після завершення Божественної літургії був відслужений особливий молебень неділі Торжества Православ’я. Під час молебню присутні у храмі урочисто проспівали "Символ віри". Протодиякон виголосив «Вічну пам’ять» благовірним царям, великим князям і гетьманам Київської Руси та усім захисникам Православ’я. Також було виголошено «Многоліття» Предстоятелям Православних Церков, єпископам, усьому священичому та дияконському чину, ченцям і всім православним християнам.

Цього ж дня ввечері Предстоятель Київського Патріархату звершив у Володимирському соборі вечірнє богослужіння з читанням акафісту Страстям Христовим.