kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Богослужіння у неділю першу після П’ятидесятниці

content dsc 52813 червня 2018 року, у неділю першу після П’ятидесятниці, всіх святих, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Божественну літургію у Володимирському кафедральному соборі.

 

Напередодні, 2-го червня ввечері, Предстоятель Київського Патріархату в соборі очолив Всенічне бдіння. Під час полієлею Святійший владика помазував вірян освяченим єлеєм.

За Божественною літургією Його Святості співслужили настоятель Володимирського кафедрального собору протоієрей Борис Табачек, настоятель трапезного храму Софії Київської прот. Петро Ландвитович, благочинний Вишнівського благочиння протоієрей Михаїл Ткач та духовенство собору.

Під час літургії, після прочитання Євангелія, Святійший Патріарх Філарет виголосив проповідь:

«В ім’я Отця і Сина, і Святого Духа.

Дорогі браття і сестри!

В першу неділю після Зішестя Святого Духа на апостолів свята Церква згадує пам’ять всіх святих. Хто ці всі святі? Насамперед – це апостоли, які будучи рибалками, були некнижними й просвітили всю Римську імперію, заснували Церкви по всьому світу. І це є свідчення того, що з ними діяла благодать Святого Духа. Бо уявіть собі некнижну людину, яка переконує філософа змінити свої погляди. Яким чином це відбулося? Вони свої слова підтверджували ділами. Наприклад воскрешали мертвих, то філософ повірить цій людині, яка каже, що Ісус Христос є Син Божий? Повірить. 

До всіх святих відносяться мученики, які засвідчили свою віру перед імператорами, перед всіма гонителями, не відмовилися від Христа, а терпіли такі муки, які навіть людський розум не може уявити, що можна їх перетерпіти. Яка сила була в цих мучениках, як не Божественна. 

До всіх святих  відносяться подвижники, які в земному житті жили як ангели, не грішили, або боролися з гріхами і перемагали, перемагали цією ж Божественною силою, яка зійшла на святих апостолів. 

До всіх святих відносяться святителі, ті святителі, які захистили перед єретиками істинне непошкоджене Божественне вчення, тобто те вчення, яке приніс на землю Господь Ісус Христос і вони перемогли тому, що діяла в них Божественна благодать. І коли ми навіть тепер читаємо творіння святих отців, то дивуємося яким чином людський розум міг досягти таких висот знання. А досягли дуже просто – Дух Святий відкривав їм те, що вони писали. 

Не треба думати, що до святих відносяться лише апостоли, мученики, святителі, подвижники, а ті, які живуть в миру і мають дітей, святі чи ні? Звичайно, що святі і як приклад Йоаким і Анна – чоловік і жінка, які народили Пресвяту Богородицю, святі; Авраам, який мав дружину Сарру – святий, і багато людей, які живуть в миру теж можуть бути святими, якщо вони виконують волю Божу, живуть за Його Заповідями.

Якщо ми грішимо, то можемо ми в Царство Небесне потрапити? А в Царстві  Небесному тільки святі, не святих в Царстві Небесному немає, а ми хочемо ввійти в Царство Небесне, то можемо ми ввійти, чи не можемо? Можемо. А яким чином? По милості Божій, якщо Господь простить нам гріхи, то і ми ввійдемо в Царство Небесне і будемо святими, але для того, щоб Господь простив нам гріхи, то треба покаятися в гріхах, як той розбійник святим став. Уявіть собі людину, яка вбивала людей, крала, обманювала і свята, бо ввійшла першою в Рай. І чому ввійшла ця людина? А тому що покаялася, а Бог простив і тому й ми можемо ввійти в Царство Небесне і бути святими, якщо покаємося і Господь простить нам гріхи. 

На цей рахунок в древній Церкві виник розкол, тому що були такі єпископи і пресвітери, які вважали, що той, хто відмовився від Христа до Церкви Христової належати не може, тому що Церква свята, а ти грішник, а раз ти грішник, то до святої Церкви ти не можеш належати і була велика течія й боротьба через це почалася: чи можна таких людей тримати в Церкві чи їх відлучати від Церкви і Церква вирішила, що не можна відлучати від Церкви грішника. Чому не можна? Тому що Церква для цього й існує, щоб з грішника робити святого, а якщо цього грішника відлучити від Церкви, то як він отримає очищення від гріхів, як він отримає благодать Святого Духа якщо він не в Церкві. І тому Церква тримає в своєму складі не тільки святих, а й грішників таких як ми. Але ми маємо надію стати святими і це правда. Тому що коли людина кається в своїх гріхах, то Господь обов’язково простить такого грішника, тому що Він для того й став Людиною, щоб грішника спасти. Якщо Він дав Себе розіп’яти на хресті за те, щоб нас від гріха визволити, то як Він не простить грішника, який просить: «Господи, помилуй мене». Чи може витримати Божественна любов звернення до неї з прощення гріхів? Не може витримати і тому простить.

 І тому коли ми святкуємо пам’ять всіх святих, то ми святкуємо пам’ять не тільки тих, які зачислені в календарі як святі: апостоли, мученики, пророки, праведники, святителі, а й ті, які ввійшли в Царство Небесне, а таких – безліч. А якщо тільки ті, які в календарі, то дуже бідний плід Зішестя Святого Духа на апостолів, а так, коли благодать Святого Духа очищає і прощає гріхи, то плід великий.

І ми, дорогі браття і сестри, й шануємо сьогодні усіх тих, хто ввійшов в Царство Небесне, бо вони святі. І ми сподіваємося бути святими, бо хочемо ввійти в Царство Небесне, Царство Боже і нехай в цьому допомагає нам Господь Ісус Христос і благодать Святого Духа, яка діяла в Церкві, діє і буде діяти до кінця віку. Богові нашому слава на віки віків» – сказав Патріарх Філарет.

За богослужіння Святійший Владика рукоположив у пресвітерський сан диякона Михаїла Дрофяка.

Наприкінці богослужіння Предстоятель Церкви очолив молебень до Пресвятої Богородиці перед Її чудотворною іконою «Несподівана Радість», під час якого виголосив молитву за утворення в Україні єдиної Помісної Православної Церкви.