kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарх Філарет звершив богослужіння свята Богоявлення

DSC 502319 січня Православна Церква урочисто відзначає свято Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа. Святом Богоявлення закінчується плеяда різдвяно-новорічних святок.

Напередодні свята, 18 січня ввечері, Святійший Патріарх Філарет відслужив у Володимирському кафедральному соборі Всенічне бдіння. Його Святості співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та соборне духовенство. За вечірнею була відслужена літія, а під час полієлею на ранній Патріарх і священики помазували вірян освяченим єлеєм. Після завершення Всенічного бдіння духовенство і хор проспівали колядки і щедрівки, прославляючи Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа.

У сам день свята Богоявлення, 19 січня 2019 року, Святійший Патріарх Філарет у співслужінні духовенства собору звершив святкову Божественну літургію. Храм та двір був наповнений вірянами, які цього дня зібралися, щоб помолитись Богові та освятити воду.

Патріарх Філарет привітав парафіян кафедрального собору з великим святом та, вказавши на відмінності від хрещення Іоанового, нагадав про особливе значення Таїнства хрещення в житті людини.

"Сьогодні свята Церква святкує Богоявлення і Хрещення Господнє, а в народі святкують водохреща, тобто освячення води. А Церква звертає нашу увагу не на освячення води, а на сутність самої події. А сутність події полягає в тому, що Бог відкрив Себе, що Він не один в Особі. Він Один Божеством, тобто природою Він один, але в Трьох Особах: Отець, Син і Святий Дух. І тому на Йордані це ясно побачив Іоан Предтеча, коли хрестив в Йордані Сина втіленого, Який народився від Пресвятої Діви Марії, Отець голосом показував: "Це є Син Мій улюблений", значить Він, Отець не Син, бо каже: "Це Син Мій улюблений", а Дух Святий зійшов у вигляді голуба на Господа нашого Ісуса Христа і таким чином Бог явив Себе єдиного за природою, але Трьох в Особах. Тому Церква і називає це свято Богоявленням, Бог явив Себе у трьох особах" – сказав Патріарх.

"Чому Ісус Христос прийшов на Йордан хреститися від Іоана? До Іоана, як ви знаєте, приходили грішники, каялися у своїх гріхах і на ознаку свого покаяння омивались в йорданській воді і це було хрещення на покаяння. Той, хто каявся, той хрестився, а хто не каявся, той не хрестився. А чого Христос прийшов хреститися на Йордан? Він же безгрішний, в яких гріхах Йому треба було каятися, яких у Нього не було від самого народження, бо Він безгрішний? І тому Іоан забороняв, не хотів хрестити Ісуса Христа і казав: "Мені треба хреститися від Тебе, бо ти безгрішний, а я, Іоан, грішний і тому Ти повинен мене хрестити, а не я Тебе. І Господь, що на це відповів? "Залиш, нам треба виконати всяку правду". Яку ж правду треба виконати було Іоану і Господу нашому Ісусу Христу? А правду ту, що людська природа, яка походить від Адама вся заражена гріхом, нема людини, яка народилася в світ без гріха, такої нема. Тому що не може від грішного народитися святе і від грішного Адама не могли народжуватися святі люди, безгрішні, і тому треба було цю природу оновити, зробити її безгіршною, святою. А яким чином? Ось як зробити людську природу святою, оновити її і прийшов Син Божий на землю і прийняв людську природу. І цю людську природу в Собі одному Він оновив, а далі як ця оновлена в особі Сина Божого переходить на людський рід? Христос безгрішний, а як ця святість переходить на всіх людей ? А Христос пояснив як. Через друге народження. Через перше народження ми отримуємо гріховну природу, а через друге народження отримуємо святу природу. Де це і коли відбувається? Це відбувається в Таїнстві хрещення" – сказав Патріарх Філарет.

Після заамвонної молитви під спів тропарів «Глас Господній над водами лунає, промовляючи: прийдіть і прийміть усі Духа премудрості...» Патріарх у співслужінні духовенства звершив чин Великого освячення води та окропив нею віруючий народ.

Патріарх привітав парафіян з великим святом Богоявлення та закликав на всіх Боже благословення.