kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Богослужіння у свято Стрітення Господнього

DSC 990715 лютого Православна Церква відзначає свято Стрітення Господнього. В цей день Святійший Патріарх Філарет відслужив у Свято-Володимирському кафедральному соборі Божественну літургію.

 Напередодні ввечері, 14 лютого, Його Святість звершив Всенічне бдіння, а також панахиду за упокій душі новопреставленого протоієрея Анатолія. Патріарху співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та духовенство собору.

Святійший Патріарх Філарет за Божественною літургією звернувся зі словом до парафіян кафедрального собору, пояснюючи зміст нинішнього свята та значення його для людини.

"В ім’я Отця і Сина, і Святого Духа!

Дорогі браття і сестри!

Сьогодні Православна Церква святкує пам’ять зустрічі праведного Симеона з Христом Спасителем в храмі Господньому. В народі це свято називається зустіч зими з літом. Не зими з літом, а Симеона з Христом Спасителем. А сталося це так, що коли за триста років до народження Ісуса Христа у Вифлеємі 70 перекладачів перекладали Біблію, Святе Письмо, з єврейської мови на грецьку, то один із перекладачів, Симеон, перекладав книгу пророка Ісаї і дійшов до того місця, де пророк каже: "Ось Діва прийме і народить Сина" і коли Симеон став думати яким чином діва може народити сина, то хотів виправити цей текст і написати не "діва", а "жінка". І коли подумав Симеон про це, то явився ангел і сказав йому, щоб він перекладав так як написано і що він не побачить смерті доти доки не побачить Спасителя, тобто поки не збудеться це пророцтво. І тому праведний Симеон жив після цього ще триста років. І коли народився Ісус Христос у Вифлеємі в печері і покладений був в яслах, а потім за законом, оскільки Він є Первісток, перший народжений у Марії повинен був бути посвячений Богові і тому Йосип і Марія принесли немовля Ісуса в Єрусалимський храм, а в цей час натхненний Духом Святим, не сам по собі, а натхненний Святим Духом в храм прийшов і Симеон. І коли побачив Марію з Йосипом і немовлям Ісусом взяв це немовля на руки і сказав ці відомі нам слова: "Нині відпускаєш раба за словом Твоїм з миром, бо бачили очі мої спасіння". Як сказав йому ангел: "Не помреш поки не побачиш". І коли він побачив, то сказав: "Нині відпускаєш раба Твого". Таким чином Симеон бачив Христа Спасителя.

Бачили Христа Спасителя і апостоли, і юдеї бачили, і вороги бачили втіленого Сина Божого. Але одні вірили, а інші не вірили і не вірили навіть тоді, коли Христос воскрес з мертвих. І здавалося б як вже після цього не можна вірити, що Ісус Христос є Син Божий, коли Він воскрес із мертвих. Але первосвященики і вороги Ісуса Христа не повірили і тому, що бачили. Так ось цей гріх і називається хулою на Святого Духа, коли людина бачить Божественну дію і відкидає її, то це є хула на Бога. Хула не тільки на Святого Духа і на Сина, і на Отця, тому що Отець, Син і Святий Дух мають єдину Божественну природу.

У нас може виникати запитання: після Вознесіння Ісуса Христа на небо можна було бачити Його тілесними очима чи не можна? Можна. І бачили. Бачив насамперед гонитель Ісуса Христа Савл, коли, після гоніння християн в Єрусалимі, йшов в Дамаск для того, щоб і там переслідувати християн, то, як ви знаєте, явився Ісус Христос Савлові на дорозі і сказав: "Савле, Савле, навіщо ти Мене гониш?". То явився? Явився. Являвся Він і апостолам іншим, зокрема апостолу Петру, коли апостол Петро за імператора Нерона, знаходячись в Римі і, знаючи, що його хочуть зарештувати і кинути у в’язницю вийшов із Рима і явився йому на дорозі Христос і спитав Петро: "Господи, куди Ти йдеш?", а Він каже: "Іду в Рим, щоб знову постраждати", бо Петро тікав із Риму, не хотів страждати, а Христос каже: "А я йду в Рим, щоб знову постраждати" і тоді Петро повернувся в Рим і його розіп’яли, але розіп’яли його вниз головою. Являвся і Ісус Христос й багатьом мученикам і великомучениці Катерині, і іншим, являвся і преподобним, і святителям являвся, тобто безлічі святих, яким являвся Господь наш Ісус Христос в тілі.

А нам може являтися Ісус Христос? Може. І являвся, і являється Ісус Христос всім, хто має чисте серце, бо Він  сказав: "Блаженні чисті серцем, бо вони побачать Бога ", а якщо ми не бачимо Бога, то лише тому, що не маємо чистого серця. А той, хто має чисте серце, той і тепер може побачити Бога. Але не треба думати, що Бог не являється нам Своєю Божественною благодаттю. Бог благодаттю, тобто силою Святого Духа з’єднується з нами протягом всього нашого життя, якщо ми не грішимо. Якщо ми творимо добрі справи, то тоді благодать Божа наповнює наше серце і допомагає нам з одного боку боротися зі злом, з гріхами, які у нас сидять, а з другого боку – дає нам силу творити добро.

Ось коли ви читаєте житіє мучеників, то, мабуть, всі дивуєтесь, яким чином  людська природа могла витримувати такі страждання, такі муки. Розум людський не може сприйняти як можна кинути людину у вапно і вона не згорає у вапні, а виходить живою і здоровою. Можливо це? Не можливо це з точки зору законів природи. А Юрій Переможець вийшов із вапна живим і здоровим. Яка сила тримала Його? Нема іншої сили як сила Божественна. Коли ми в тяжких обставинах, в хворобах, в скорботах звертаємось до Бога, до Божої Матері, до святих і отримуємо те, чого ми просимо, то єднається з нами Божественна благодать чи ні? І той, хто отримує те, що просить укріпляється у вірі в Господа Ісуса Христа і вже ніколи від Бога не відходить.

Крім того, дорогі браття і сестри, ми причащаємося Тіла і Крові Христової. Віримо, що ми причащаємося Тіла і Крові, а не хліба і вина? Віримо. Бо якщо хто не вірить у це, то даремне йому це причастя, він п’є і їсть собі на осудження, а не на спасіння. Тому Господь сказав: "Я з вами в усі дні, до кінця віку". Якщо Він сказав я з Вами, то значить Він з Нами, а якщо з кимось нема Христа, нема Божественної благодаті, то винна ця людина, тому що вона закрила двері свого серця і не впускає ні Божественну благодать, ні Христа не впускає в своє серце.

Тому якщо хочемо мати єднання з Господом нашим Ісусом Христом, зі святим Духом, то треба мати чисте серце, а чисте серце значить очистити його від гріха, не грішити не тільки ділами, а не грішити і думкою, і почуттями, і тоді буде перебувати в нашому серці і в нашій душі Господь наш Ісус Христос.

Тому будемо молитися, дорогі браття і сестри, щоб Господь очистив наші душі і серця від гріха і перебував з нами до кінця віку, і привів нас у вічне блаженне життя. Йому слава навіки-віків" - сказав Патріарх Філарет.

Наприкінці богослужіння Святійший Владика разом з кліром та вірянами помолився Всемилостивому Господу про мир для України та Божественну допомогу від нашестя ворога.