kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарше богослужіння у день свята Благовіщення Пресвятої Богородиці

DSC 57497 квітня Православна Церква відзначає велике дванадесяте свято – Благовіщення Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії. Цього року свято Бгаговіщення припало з четвертою неділею Великого посту про прп. Іоана Ліствичника.

6 квітня 2019 року ввечері, напередодні свята, Святійший Патріарх Філарет відслужив Всенічне бдіння у Володимирському кафедральному патріаршому соборі.

Його Святості співслужили настоятель собору прот. Борис Табачек та духовенство храму.

За вечірнім богослужінням була звершена літія, під час якої відбулося благословення хлібів. Після полієлею Святійший Владика помазував віруючих освяченим єлеєм.

У самий день свята, 7 квітня 2019 року, Святійший Патріарх Філарет, очолив Божественну літургію святителя Василія Великого у Свято-Володимирському соборі м. Києва.

Його Святості співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та духовенство кафедрального собору.

Після прочитання Євангелія Святійший Владика звернувся до людей зі словом проповіді, розкривши значення свята Благовіщення:

«Дорогі браття і сестри. Сьогодні Православна Церква святкує Благовіщення Пресвятої Богородиці. Благовіщення – це блага вість, про початок нашого спасіння! Людина не могла себе сама спасти, тому що, спасти людину значить визволити її від смерті. Спроможна людина подолати в собі смерть? Не спроможна! Смерть – є наслідком гріха. І тому треба було людину спочатку визволити від гріха, а тоді вже наслідком визволення від гріха буде і подолання смерті. Так само, як смерть прийшла в наслідок гріха. Спочатку Адам і Єва згрішили, а потім померли. Так і спасіння, повинно спочатку визволитися від гріха, а потім внаслідк буде і подолання смерті. 

Спасіння не могла звершити ні сама людина, ні ангели, ніхто. І тільки Бог, який створив людину, міг оновити її. А для цоього потрібно, щоб Господь з'єднався з людською природою. Але Бог Святий не може з'єднатися з гріхом. І тому Бог приготував Пресвяту Діву Марію, яка не мала власного гріха. Вона не була безгрішною, як Ісус Христос. Чому Вона не була безгрішною? Тому що вона народилася як всі, а всі народжуються в гріха. І тому вона народившись від Іоакима і Анни теж народилась у гріху. І гріх на ній тяжів, батьківський гріх, тому вона і назвала свого Сина - Спасителем Моїм, але власних гріхів вона не мала. Чому вона не мала власних гріхів, а тому що вона з чьотирьох років знаходилась в храмі, в тому місці храму, куди первосвященик мав право увійти лише один раз на рік, а вона там жила.  І тому вона, знаходячись у Святому Святих, не спілкувалася з гріховним світом, а не спілкуючи з гріховним світом, Вона і не грішила, а читала тільки Святе Письмо і молилась, тому і жила у атмосфері Святості і з храму вийшла Святою. Саме із цією святою плоттю і з'єднався Син Божий. 

Провіщення про Його народження відбулося так, як ви чули із Євангельського читання. Явився Діві Марії архангел Гавриїл і сказав слова: «Благовістую тобі велику радість, зачнеш і народиш Сина і назвеш Його ім’ям Ісус», а Ісус означає Спаситель. А Вона, як людина не могла зрозуміти, яким чином Вона може народити, коли вона не має чоловіка. І це питання стоїть перед кожною людиною, яким чином Діва може народити не маючи чоловіка. Архангел сказав Їй: «Дух Святий зійде на Тебе». Тобто Дух Святий буде тією Силою, яка зачне в утробі Діви Марії Сина Божого. Зверніть увагу на те, що народжується не просто людина, або зачинається людина, а зачинається Син Божий у плоті. Бо багато було єретиків, які вважали, що Ісус Христос має свою іпостась, тобто своє лице, свою особу як людина. Мав він іпостась, як людина? Мав. Але яку іпостась, свою людську? Ні! Іпостась була Сина Божого. І тому ми і кажемо що Син Божий втілився, а не просто народилась людина Ісус, а народився Син Божий, і він сприйняв таким чином людську природу. 

Пресвята Діва не могла цього зрозуміти і тому запитала, як це станеться, але коли архангел сказав Їй, що Дух Святий зійде на Тебе, тобі Вона, як свята повірила.  А як би, Вона не повірила і не сказала б Я раба Господня, нехай буде мені за Твоїм словом, то тоді б Син Божий не втілився. І тому ми шануємо Пресвяту Діву Марію, за те що вона дала згоду на народження Сина Божого.  Все це є великим таїнством. Але Бог готував людський рід до сприйняття цієї події, цього втілення Сина Божого. Яким чином Бог готував людський рід до прийняття цієї істини, а тим, що за часів Мойсея, як ви добре знаєте із Біблії, кущ горів і не згорав. Жезл, палка, Аарона суха зацвіла. Тобто для Бога немає нічого не можливого.

Ми посилаємось на закони природи. А хто ці закони природи створив? Створив Бог закони. Значить Той, хто створив закон, може зробити так, щоб палка зацвіла, і кущ горів і не згорав, і Діва може народжувати. Таким чином Бог готував людський рід до прийняття народження Сина Божого від Пресвятої Діви Марії.

Ми віримо, твердо віримо, що Господь спасе нас. Яким чином, ми самі не знаємо, але спасе! Не спасе тільки тих, хто не хоче цього, бо хто не хоче, той ніколи не спасеться, а той хто хоче і просить і особливо Пресвяту Діву Марію, благає щоб вона допомогла нам, ублагала Сина Свого простити нам наші провини. Тому будемо дякувати насамперед Богові, який принизив себе до такого стану, що будучи Творцем, від грішників терпів насмішки і був розп’ятий. Тому треба просити, молитися і каятися у своїх гріхах. І тоді за допомогою молитов Божої Матері, Господь по своєму милосердю і приведе нас до вічного блаженного життя. Йому слава навіки віків."

Богослужіння завершилось молебнем до Пресвятої Діви Марії,

Цього ж дня ввечері Святійший Патріарх Філарет звершив у Володимирському соборі вечірнє богослужіння з читанням акафісту Страстям Христовим.