kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарше богослужіння у четверту неділю після Пасхи

content dsc 4222У четверту неділю після Пасхи, Православна Церква згадує подію зцілення Ісусом Христом розслабленого біля Силуамської купелі та день пам'яті прав. Іова Багатостраждального і прп. Іова Почаївського.

Напередодні недільного дня, 18 травня 2019 р., Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив у Володимирському кафедральному соборі Всенічне бдіння. Під час полієлею Патріарх Філарет помазував вірян освяченим єлеєм.

У неділю зранку, 19 травня, Святійший Патріарх Філарет очолив Божественну літургію святителя Іоана Золотоустого у Патріаршому кафедральному соборі.

За богослужінням Святійшому Владиці співслужили настоятель собору протоієрей Борис Табачек, духовенство храму, а також клірик Свято-Миколаївського Патріаршого ставропігійного храму м. Філадельфія (США) диякон Даниїл Тераззас.

Під час літургії, після прочитання Євангелія, Патріарх Філарет виголосив проповідь:

«Дорогі браття і сестри! Тільки що ми слухали уривок із Євангелія від Іоана Богослова, де ще раз підтверджується, що Ісус Христос є Бог. Це він доводить тим, що розслабленого, який багато років страждав від хвороби, принесли до Силуамської купелі, де Христос зцілив його, сказавши слова: «Візьми постіль свою і йди». Хіба це не доказ того, що Ісус Христос є Бог? Може лікар сказати хворому, який прийшов до нього лікуватися: «Іди здоровим»? Може? Не може! Тому, що людина, а Ісус Христос не тільки людина, а й Бог. Тому і сказав розслабленому: «Візьми постіль і йди». Тобто, природа людська підкоряється своєму Творцеві, Богові. Він із небуття привів до буття такий прекрасний світ. То не вже, Бог, не може сказати хворій людині будь здоровою. Може! Тому, Христос сказав розслабленому: «Візьми постіль і йди, але більше не гріши». І цим самим показав, що страждання, хвороби є наслідком гріха. Ось ми хворіємо, страждаємо, чому? А тому що грішимо.

Ми грішимо тоді, коли говоримо неправду, діємо не по правді, зраджуємо. Думаємо, що це пройде без слідно. Ніякий гріх не проходить без слідно. Навіть і неправда, вона відгукнеться на тобі, бо ти згрішив, коли говорив або діяв не справедливо. А потім ставимо питання: «А чому я страждаю»? А тому страждаєш, що не живеш по правді, тому і страждаєш. Якщо не хочеш страждати, не гріши, живи по правді, по Заповідях Божих. Ось зараз іде боротьба в середині нашої Церкви. І багато хто зраджує і думають, що вони не понесуть покарання, не будуть страждати. Але Христос сказав: «Іди і не гріши». Значить, якщо ти грішиш, то чекай страждань, бо наслідком гріха є страждання.

Дорогі браття і сестри, не завжди страждання є наслідком гріха. Страждання бувають попущенням Божим для випробування духу, як це було з Багатостраждальним Іовом. Він був праведний, але Господь попустив сатані, щоб він спокушав Іова. Спочатку забрали в нього все майно, зруйнували будинок, захворів проказую. Чому він страждав так? Не тому, що згрішив, а тому, що Господь хотів показати силу духа цього праведника. І показав. Коли дружина прийшла до нього і стала спокушувати, кажучи: «похули Бога, помреш і не будеш страждати», тоді Іов відповів: «ти говориш, як одна із безумних». І сказав Іов слова: «Нехай буде благословенне ім’я Господнє від нині і до віку». Ось такі страждання є не наслідком гріха, а випробування сили духа. Хіба Бог не знав, яка сила духу у Іова? Знав! Але через ці страждання показав нам, людям, які бувають сильними люди немічні.

Тому, дорогі браття і сестри, треба не грішити. Грішимо – чекаймо страждань. Бо ніякий гріх не проходить без покарання. А для того, щоб не страждати треба каятися у своїх гріхах. Бо навіть покаятися ми не можемо так, як треба. Повинні просити у Бога, щоб він пробудив у наших серцях почуття покаяння, визнання себе грішником. Бо праведники, які увійшли у Царство небесне, вони всі пройшли цей шлях. Вони теж грішили, але каялися і Господь допомагав їм Своєю Божественною любов’ю. За що Господь простив розслабленому гріхи? Що зробив доброго цей розслаблений? Нічого! Але миліть Божа спонукала простити цього грішника, повернути йому здоров’я і простити гріхи. Так і нам, треба просити у Бога про милість і покладати надію на Його велике милосердя. Тому ми і прославляємо Бога, за Його велику незбагненну милість. І ця незбагненність виявляється в тому, що будучи Богом, Творцем, принизив себе так, як не може принизити себе ніяка людина. Будучи Богом, став людиною, це уже приниження. Людиною безгрішною, але як безгрішна людина допустив що його розіп’яли, як найгіршого грішника серед розбійників. Для чого Христос так себе принизив? А для того, щоб нас визволити від гріха і смерті. Такою ціною ми досягаємо прощення гріхів, подолання смерті і вічного блаженного життя. Тому, будемо каятися у своїх гріхах і прославляти Бога за Його велику милість до нас грішних.

Христос Воскрес! Воістину Христос Воскрес!

На запричасному із словом проповіді до вірян звернувся клірик собору протоієрей Петро Зинич.

По завершенні богослужіння Патріарх Філарет разом з духовенством та вірянами помолився перед іконою Божої Матері «Несподівана радість» про визволення України від нашестя ворогів.

Цього ж дня ввечері у Свято-Володимирському кафедральному соборі Святійший Патріарх Філарет, у співслужінні соборного духовенства, читав акафіст Воскресінню Христовому.