kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Якщо в серці своєму не маєш любові – в Царстві Небесному не можеш бути. Тому що Царство Небесне – Царство любові, – Патріарх Філарет

DSC 295326 липня 2020 року, у неділю 7-му після П’ятидесятниці, пам’ять святих отців шістьох Вселенських Соборів, Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Божественну літургію у Володимирському патріаршому соборі.

Напередодні, у суботу ввечері, Святійший Патріарх Філарет в соборі очолив Всенічне бдіння.

За богослужінням Його Святості співслужили: архієпископ Переяславський і Білоцерківський Андрій, єпископ Сумський і Охтирський Никодим,  настоятель Володимирського собору протоієрей Борис Табачек, протоієрей Іван Київський та протоієрей Михаїл Трускавецький.

Після прочитання Євангелія Святійший Патріарх Філарет виголосив проповідь:

В ім’я Отця, Сина і Святого Духа!

Дорогі браття і Сестри!

Сьогодні Православна Церква згадує пам’ять святих Отців шістьох Вселенських Соборів, які були протягом, майже, всього першого тисячоліття християнської Церкви.

Проти чого боролись святі Отці з єретиками? Святі Отці боролися за істину, а єретики спотворювали істину ту істину, яку відкрив сам Бог. Пам’ятаєте слова Ісуса Христа: «Я – є Істина». Так ось ця Істина – Христос відкрив, хто такий Бог, що Він в трьох Особах і для чого Він став людиною. Ось це вчення, яке відкрив Ісус Христос і захищали святі Отці, а єретики спотворювали на свій розсуд.

Єретики не вірили, що Син Божий є Бог, а вчили, що Син Божий є творіння Отця. Так само і Святий Дух не є Богом, а є творінням Бога. Пам’ятаєте слова Ісуса Христа: «Я і Отець єдине». А єретики кажуть ні, не єдине. Бог – Творець, а Син – Творіння. Бог – Творець, а Дух Святий – Творіння.

Кому треба вірити, Ісусу Христу чи єретикам? І святі Отці довели, що єретики вчать неправдиво. Тому і на Вселенських Соборах захистили правильне вчення про Бога і про Святу Трійцю.

Але на цьому єретики не зупинилися. Вони стали вчить неправильно про самого Господа Ісуса Христа. Наприклад, вчили так: «що Син Божий і Ісус Христос це дві різні особи», не одна Іпостась, не одне лице, а дві особи Син Божий і людина Ісус Христос. І в цю людину вселився Син Божий. Святі Отці відкинули це вчення. Тоді вони стали вчити, що людська природа Ісуса Христа така, що замість людського розуму Ісус Христос має Божественний розум, замість двох воль людської і божественної, одна воля – божественна і одне дійство – божественне. Святі Отці відкинули таке неправильне вчення.

Чому вона неправильне? Бо якщо Ісус Христос в Своїй людській природі розуму людського не сприйняв, то Він його і не спас. Якщо Син Божий не сприйняв людську волю, то Він її і не спас. Святі Отці затвердили, що Ісус Христос – Син Божий прийняв людську природу таку, яку носимо ми, грішні люди. Не ту природу, яку мав Адам до гріхопадіння, а природу, яка згрішила.

Яка різниця між людською природою, яка була в Адама до гріхопадіння і людською природою, яка була після гріхопадіння, яку прийняв Син Божий. Різниця така: що людська природа до гріхопадіння – не страждала, не помирала. А природа, яку прийняв Ісус Христос – страждала і помирала. Страждав Ісус Христос? Страждав. Помер? Помер. Значить прийняв нашу гріховну природу, хоч сам був безгрішний. А після Воскресіння людська природа стала зовсім іншою, вона вже не страждала, не потребувала їжі, проходила через закриті двері, не помирає і сидить праворуч Бога Отця на небесах. Ось це людська природа, яку спас Ісус Христос. Так ось, це вчення про Ісуса Христа і захищали святі Отці на соборах.

Зараз, серед людей віруючих поширюється така думка: «яка різниця, як вірити в Бога, всі дороги ведуть до Бога, тому не має значення, як ти віриш». Це вчення гріховне, його треба відкидати. Чому? Юдеї вірили в Єдиного Істинного Бога? Вірили. А Бога розіп’яли. Крім того, вірять християни і в Святу Трійцю і в Ісуса Христа, як Спасителя, а не живуть по правді. То вони спасуться? Веде таке життя до Бога, до Царства Божого? Не веде.

Тому, треба, не взагалі вірити, бо як говорить апостол Яків: «і біси вірять». Вірять? Вірять, що Бог є, але тремтять. Сама віра не спасає. Безбожники теж мали віру, віру у комуністичне майбутнє, а він розпався. Треба вірити правильно, православно, так, як відкрив Господь Ісус Христос. Ось за цю православну віру, правильну віру, божественну віру боролися святі Отці на Вселенських Соборах. І перемогли. І ми є спадкоємцями їх і віри, яку вони захистили.

Тому і в наш час, коли існують різні релігії і різні конфесії не треба думати, що немає ніякої різниці, різниця є і велика. Не всі ці релігії і сповідання ведуть до Царства Божого.

Уявіть собі, Царство Боже, а серед них люди, які не вірять, що Ісус Христос – Син Божий. Може бути така людина в Царстві Небесному? Не може. Може бути в Царстві Небесному людина, яка не вірить в Отця, Сина і Святого Духа? Не може бути. Бо Царство Небесне – це є Царство правди, Царство Істини. І неправди в Царстві Небесному не може бути. Так само, як не може бути в Царстві Небесному людина, яка не любить. Якщо людина не любить, немає в своєму серці любові, хай знає, що в Царстві Небесному вона не може бути. Тому що Царство Небесне – є Царство любові. Любові до Бога і любові до ближніх. Хочете блаженствувати в Царстві Божому? Любіть. Любіть Бога і любіть один одного. Тоді будете в Царстві Небесному. А хто немає цього, нехай не сподівається на Царство Небесне. Про це ясно сказав Господь Ісус Христос, коли повелів людину, яка прийшла не в шлюбній одежі на весілля. Господар спитав: «Як ти попав сюди не маючи шлюбної одежі? Зв’яжіть і викиньте». Це участь тих, які неправильно вірять у Бога і не мають любові.

Дорогі браття і сестри, будемо дорожити тим, що ми сповідуємо правильну віру. Ту віру за яку боролися святі Отці і перемагали. Яку ми кожного разу сповідуємо, коли співаємо Символ Віри. Це ми сповідуємо православну віру, за яку боролися святі Отці і вони постановили, що до цього Символу Віри не можна ні додати, ні відняти нічого. А хто додає, той спотворює правильне вчення про Бога і про Господа Ісуса Христа. Йому слава на віки віків. Амінь.

На запричасному проповідь на тему євангельського зачала (Мф. 33. IХ, 27 – 35) виголосив протоієрей Михаїл Трускавецький.

Завершилося богослужіння молебнем перед чудотворним образом Божої Матері «Несподівана Радість», під час якого Патріарх Філарет прочитав молитву за визволення України і всього світу від епідемії коронавірусу.