kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

У скорботах і стражданнях треба просити допомоги у Бога, і Господь обов’язково допоможе, – Патріарх Філарет

DSC 25954 квітня 2021 року, в 3-тю неділю Великого посту, Хрестопоклонну, Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Божественну літургію святителя Василія Великого у Володимирському кафедральному патріаршому соборі міста Києва.

Напередодні ввечері Святійший Патріарх відслужив всенічне бдіння з чином винесення Хреста Господнього.

Його Святості співслужили архієпископ Переяславський і Білоцерківський Андрій, настоятель собору протоієрей Борис Табачек та духовенство храму.

За Божественною літургією підносилися посилені молитви за припинення пандемії коронавірусу в Україні та у всьому світі.

Після прочитання Євангелія Патріарх Філарет звернувся до вірян зі словом проповіді:

Дорогі браття і сестри! Третьої  неділі Великого посту Церква виносить на середину храму Хрест для поклоніння. Для того, щоб нагадати нам, якою ціною ми викуплені від гріха і від смерті.

Яким чином Син Божий подолав людський природний гріх і смерть? По-перше Він прийняв нашу плоть і душу. Але яку плоть і яку душу? Чи ту, яка була у  раю до гріхопадіння у Адами і Єви? Чи плоть і душу після гріха. Яку? Якщо ту, яку носили Адам і Єва в раю до гріхопадіння, то яку людину треба було спасати? Вона і так безгрішна. Але Син Божий прийняв людську природу після гріхопадіння. Тобто, з нашими гріхами. Ви скажете, а Він же безгрішний. Так Він безгрішний як Особа, а природу узяв на себе гріховну. В чому полягає гріховність цієї природи, яку Христос взяв? А в тому, що та природа, яку Він носив страждала, потребувала їжі та померла. А це є наслідком гріха. І таким чином Він визволив цю гріховну природу від гріха. Яким чином?  Перетерпів. Тому і сказав: «Терпінням вашим… душі ваші». Він це сказав по відношенню до нас, але насамперед сам це зробив. Він перетерпів ці страждання і перетерпів смерть. Згадайте, як Христос молився в Гефсиманському саду – до поту кровавого. Його душевні страждання були настільки сильними, що не звичайний піт виходив із тіла, а виходив кровавий піт.

Це свідчить про те, що для того, щоб подолати людський природний гріх, треба подолати страждання, які є наслідком гріха. А що значить подолати? Це значить перетерпіти їх. І Христос перетерпів ці страждання. І тому, перетерпівши страждання, подолав гріх у людській природі. Терпінням. І не тільки страждання, а і смерть. А для того, щоб подолати смерть, треба було Христу померти, бо якби не помер і не Воскрес, то і не подолав би смерть. А так – помер, Воскрес і тим самим подолав усі природні смерті. І тому людська природа тепер визволена від гріха, від страждань і від смерті. Страждання переміг  терпінням, а смерть – Воскресінням. І тепер людська природа находиться на Небесах праворуч Бога Отця. Тобто, заходиться в такій славі, в якій вона не була навіть у раю. У раю Адам і Єва не мали такої слави, яку має людська природа Сина Божого Господа Ісуса Христа зараз на Небесах. І таку ж славу будемо мати і ми, тому що заради нас Син Божий пройшов цей шлях земного життя.

Але для того, щоб мати таку славу, нам теж треба пройти цей шлях – шлях страждань. Бо немає в світі людини, жодної, немає, щоб вона жила і не страждала. Всі страждають, але не всі спасаються. Чому одні страждають і спасаються, а другі страждають і не спасаються? Причина полягає в тому, що деякі терпеливо переносять страждання, терпливо як Христос і як святі. А інші обурюються , незадоволені «за що це я страждаю, що я такого зробив». Є такі, багато таких?  То страждання таких людей не є спаситель ним. А багато людей страждають терпеливо і просять у Бога, щоб Господь помилував їх.

Коли ми страждаємо, і страждання настільки страшні, що сили не вистачає, то треба просити Бога. І Господь обов’язково допоможе. Обов’язково. Тому що Він знає, що таке страждання, коли у Гефсиманському саду молився і просив: «Отче, якщо можна, нехай пройде мимо чаша ця». Знає Господь? Знає. І ми такі страждання часто терпимо. І тому Господь обов’язково пошле нам свою Божественну силу.

Тому висновок треба зробити такий – не бояться страждань! Без страждань не можна увійти в Царство небесного. Але страждання ці треба перетерпіти мужньо, не ремствувати, а сприймати як попущення Боже чи то за гріхи, чи це випробування нашої волі. І якщо ми будемо йти цим шляхом, немає ніякого сумніву що ми будемо у Царстві Небесному.

Ось для цього Церква і виносить хрест, і ніби каже: «Дивіться на цей Хрест, на ньому страждав Христос, переміг гріх і переміг смерть, бо Воскрес». Так само і ми, будете терпіти – переможете гріх, і прийде час коли всі воскреснуть. Богу нашому слав на віки віків”, – сказав Патріарх Філарет.

Завершилося богослужіння поклонінням Хресту Господньому, розміщеному посеред храму.

Цього ж дня ввечері Патріарх Філарет звершить у Володимирському соборі вечірнє богослужіння з читанням акафісту Страстям Христовим.