kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарше богослужіння в День Святої Тройці

svyato-Troyci-2013-0723 червня 2013 року Православна Церква відзначає велике дванадесяте свято - День Святої Тройці, П'ятидесятницю.

Напередодні, 22 червня у суботу ввечері, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет відслужив Всенічне бдіння у Свято-Володимирському кафедральному соборі, а в самий день свята – Божественну Літургію.

Його Святості співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та духовенство кафедрального собору.

Після читання Євангелія Святійший Владика виголосив проповідь.

По завершенні Божественної літургії Предстоятель Київського Патріархату, у співслужінні духовенства, очолив Вечірню з читанням колінопреклонних молитов.

Цього дня богослужіння транслювалося у прямому ефірі Першим Національним телеканалом України.

Після Різдва і Воскресіння Христового свято Тройці належить до найбільших свят церковного року. Святковий день Святої Тройці називається П’ятидесятницею тому, що зішестя Святого Духа на Апостолів сталося в п’ятдесятий день після Воскресіння Христового.

Це свято містить в собі подвійне торжество: і в славу Пресвятої Тройці, і в славу Пресвятого Духа, Який видимо зійшов на Апостолів і скріпив новий вічний завіт Бога з людьми. Перший день П’ятидесятниці, тобто неділя, Церква присвячує переважно в славу Пресвятої Тройці; і цей день в народі називається Трійцею, а другий, тобто понеділок – в славу Духа Пресвятого, і називається Духовим днем.

Зішестя Святого Духа це – наче вінець і завершенням викупительного подвигу Сина Божого. Тому і саме це свято є достойним і радісним завершенням церковних торжеств на честь і славу Воскреслого Господа. Адже в дні Зішестя Святого Духа народжується Христова Церква. І Дух Святий провадить, просвічує, освячує і зберігає її.

На це свято прийнято прикрашати храм і свої оселі гілками з дерев та квітами, на знак того, що у ті часи, коли був даний Божий Закон, вся природа красувалася в зелені. Звідси ще одна назва П’ятидесятниці – Зелені Свята. Адже квіти й зелень дерев є ознакою життя і тому стали вони символом життєдайного Святого Духа. Як природа навесні оновляється зеленню і квітами, так і свята Церква та її діти-християни оновляються силою Духа Святого.

Фото: Василь Дідух